Kurumsal Dizim
Kurumsal Dizim
Kuruluşlar ve şirketler dönemsel olarak bazı durumlarda farklı problemlerle karşılaşırlar: Şirket yeterli gelişime gösteremiyordur, müşteriler azalmaktadır, yeni ürünler geliştirilememektedir, çalışanlar içinde iletişimsizlik hali motivasyonu düşürüyordur, iki şirketin birleşmesi işletmenin gelişmesine faydalı olabilecek mi sorusuna, çalışanların doğru noktalarda çalışıp çalışmadıklarına, hangi noktada daha iyi verim verebileceklerine, işi bırakma düşüncelerinin neden ve kaynaklarına ve kar oranı ne düşüyordur vb. birçok sorunun görünür kılınmasına ve farkına varılmasına yardımcı olacak bir çalışmadır.
Şirkete veya kurumda nelerin yanlış gittiğine ve problemin nedenine yönelik yapılacak akılcı bir analiz ve ışık tutabilir, kuşkusuz bazı ipuçları da verebilir veya problemin bir bölümünü gösterebilir.
Organizasyon dizimleri, kuruluşlar ve şirketlerde faal olan gizli dinamiklerin keşfedilmesini, görülemeyen dinamiklerin açığa çıkmasını mümkün kılar. Organizasyon dizimleri, sistem içinde görünmez olan bağlantıyı vererek, çözüm için gerekli adımların atılmasını sağlar.
Organizasyon – Şirket dizimi ile müşterinin içinde bulunduğu konum, olası çözüm ve çözüme ulaşmak için ilerlemek zorunda olduğu yolla ilgili olarak bir plan oluşturmasını sağlamaktadır. Dolayısıyla dizim çalışması bir çözüm değildir; ancak gidilecek doğru yolun gösterilmesi ve tespit edilme yöntemidir. Her şey sezgisel ve akıcı biçimde yapıldığından, çözüm tamamen müşterinin yapılanmasında olmaktadır. Ayrıca çözüm işletme ve kuruluşlar için kolayca uygulanabilmesine olanak sağlamaktadır.
Yöntem son derece hızlıdır ve tanı ile çözüm arasındaki birkaç basamakta hareket eder. İşletme ve kuruluşla ilgili hiçbir ayrıntılı bilginin açıklanması ihtiyacı duyulmamaktadır. Böylece gizlilik garanti altına alınmaktadır.
Organizasyon Dizimleri Nerelerde Kullanılır?
Şirket ve Kurumlardaki uygulamalar
Organizasyon dizimleri her tür işletme, birey, mikro-şirket, aile şirketleri, kuruluşlar, gönüllü yardım kuruluşları ve tüm iş sorunları ve konuları üstüne uygulanabilmektedir.
İşletme organizasyonu ve liderlik, şirket birleşmesi ve satın almaları, şirket kuruluşunda, ortaklık sorunlarında, şirket adı ve ürün adlandırılmaların da çalışanların tanınması, stratejik gelişim, müzakerelerin hazırlanması, ihtilaf yönetimi, proje analizi, aile şirketlerinin dinamikleri, marka ve ürün geliştirme, danışmanlara yönelik denetim aracı, insan kaynakları uygulamaları, eğitim, yönetimsel araştırma ve benzeri alanlarda kullanılır.